România a avut în luna august cea mai puternică creștere din UE a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi, în urcare cu 25,5% la 6.300 unități, în timp ce piața europeană s-a contractat cu 5%, pe fondul recesiunii și șomajului record, scrie Mediafax.
Vânzările auto din UE au coborât în august la 653.900 unități, față de 688.200 în perioada corespunzătoare a anului trecut, după o creștere de 4,9% în iulie, potrivit datelor prezentate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În primele opt luni ale anului, înmatriculările din Europa au scăzut cu 5,2%, de la 8,26 milioane la 7.84 milioane mașini. Piața auto românească s-a contractat în primele opt luni cu 17,6%, de la 44.400 la 36.600 unități.
Cele mai abrupte scăderi în perioada ianuarie-august au fost înregistrate în Olanda (-31,6%, la 270.300 automobile), Cipru (-40%, la 4.900 unități) și România.
Germania, cea mai mare piață europeană, a consemnat o scădere de 6,6% la nivelul primelor opt luni, la 1,97 milioane autoturisme, cu un declin de 5,5% în august, la 214.000 unități.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Franța a scăzut cu 10,5% în august, la 85.950 unități, astfel că declinul consemnat de la începutul anului a fost de 9,8%, la 1,16 milioane unități.
Marea Britanie este singura mare economie europeană care a înregistrat în acest an o creștere semnificativă a pieței auto. Astfel, înmatriculările din Regatul Unit au urcat cu 10,9% în august, la 65.900 unități, respectiv cu 10,4% de la începutul anului, la 1,39 milioane.
În Ungaria și Polonia, vânzările au urcat atât în august, cât și în primele opt luni ale anului, în timp ce Cehia a consemnat scăderi.
Astfel, vânzările auto din Ungaria au crescut cu 17,8% în august, la 4.200 unități, iar în perioada ianuarie-august au urcat cu 1,6%, la 36.400 mașini.
În Polonia, înmatriculările au urcat cu 5,9% în august, la 19.000 mașini, astfel că în primele opt luni a fost înregistrată o creștere de 2%, la 191.400 automobile.
Bulgaria a consemnat în luna august 1.700 de înmatriculări, în urcare cu 12%, însă de la începutul anului piața a scăzut cu 4,4%, la 12.300 unități.
Înmatriculările de autoturisme noi din Cehia au scăzut cu 12,1% în august, la 11.600 unități, și cu 9,8% în primele opt luni, la 106.950 mașini.
În topul mărcilor, Dacia a avut cea mai bună creștere în primele opt luni ale anului. Astfel, înmatriculările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 18,7% în perioada ianuarie-august, la 189.900 unități, cota de piață a mărcii românești urcând astfel de la 1,9% la 2,4%.
În august, vânzările Dacia în UE au urcat cu 16,5%, la 21.000 unități, cu o cotă de piață de 3,2%.
Grupul francez Renault, compania mamă a Dacia, a consemnat o scădere de 2% a livrărilor în UE în primele opt luni, la 699.850 automobile, însă a avut o creștere de 6% în august, la 64.100 unități.
Cei mai mari producători auto europeni, Volkswagen și PSA Peugeot Citroen, au înregistrat scăderi puternice ale vânzărilor în luna august.
Astfel, înmatriculările Volkswagen în UE au scăzut în august cu 11,2%, 171.400 unități, astfel că declinul consemnat de grup de la începutul anului s-a accentuat la 4,6%, cu 1,95 milioane automobile livrate.
PSA Peugeot Citroen a consemnat o scădere de 17,3% în august, la 64.900 unități. În primele opt luni, înmatriculările PSA au scăzut cu 12,3%, 878.600 unități.